Jumaat, 28 Disember 2012

Hidup Tak Terurus Bila Cuti..


annyonggg!! 
hello there..
3:43pm dan saya sedang bermalas-malasan..
argggghhh!!

nak wat ape nie???
bosan..
nak layan kpop..
aku takde mood..
nak wat kek..
telur xde..
boboy tak nak kuar beli..
nak dengar lagu..
aku da bosan hari-hari dengar..
nak cover dance..
dance SHINee susah sangat la yop..
nak gosip..
tak taw nak gosip ngan sape..
nak baca fanfic..
malas jugak..
line pulak lembap..
ottoke??

so update jela..
aku just taip ape yang terlintas..
btw aku tak suke bace paper..
tapi aku nak terbace jugak..

aku nie dah la cepat sayu..
cepat leleh..
ari nie ade kuar berita lagi pasal mak+anak+anak+anak+dan banyak lagi anak..
yang terabai sebab sikap bapak yang xde hati perut..
tinggalkan family die..
senang jea kan..
kawen nak..
buat anak pandai..
bile rase macam susah sikit..
ko lari tinggalkan family ko..
kenapa takde hati perut sangat?
hati ko letak kat mane?
dalam longkang??

seriously..
aku memang anti betul kalo bab-bab kewanitaan dan family nie..
kaum lelaki nie kena sedar..
yang wanita yang die nikahi tu amanah die..
anak-anak yang dilahirkan tu tanggungjawab die..

jangan pulak ko anak kecik-kecik ko tinggalkan..
bila da besar bila anak tu da kaya da ade hidup die..
ko baru nak mengaku anak..
baru ko nak tuntut hak ko sebagai bapak..
malam sikit!!!!
 macam kes miss L dan Mr A kawen..
anak tu da kawen ngan keeper terhebat..
anak tu da kaya da hidup senang..
ko bole kuarkan statement kononnye ko terkilan anak tak jemput ko
mase kenduri bagai..

ko kat mana mase ko biar anak tu hidup tanpa kaseh seorang ayah..
ko kat mane mase anak tu susah..
ko kat mane..
ko da tauk ke mane sifat tanggungjawab ko..
satu jea soalan aku..

ko kat mane??
memangla dalam dunia nie..
takde istilah ayah derhaka, mak derhaka..
yang ade cuma anak derhaka..
tapi bukannye sebab tu ko bole wat ape saje
yang ko nak..

kepada kaum lelaki sekalian..
kaum yang dihormati dan disanjungi..
yea sejak aku tau hakikat lelaki..
sememangnye ternyata aku lebih respect kaum lelaki nie..

cuma..
kerana nila setitik rosak susu sebelanga..
jangan wat malu kaum..
anda kaum terkuat dan terhebat..
mane pergi nilai tanggungjawab anda??

 aku ade ramai kawan lelaki mase belaja kat kolej..
ade yang aku tengok penuh sifat kepimpinan dan berwibawa..
ade jugak yang hmmmmm..
adakah ini disebabkan faktor tidak matang??
siapa tau kan..
*aku kena banyak lagi bace buku..

ahhhhh mengarut..
nie just pandangan dari sudut emosi *kot..
yea kadang-kadang marah sangat..
sampai bile tengok front page paper,
ahhhhhh cite macam nie lagi..
*sigh..

cinta bertepuk sebelah tangan+ cinta jarak jauh aku..
CMH :)


 
aku tak taw die tergolong dalam golongan macam tu ke tak..
tapi bila ko suke someone, ko mesti anggap die baik jea kan..
hakikatnye,, mane la aku taw..
hope he's not..

* please comment after read!!
i love to know what's in your mind..
*blowing a kiss..
puuhhhhhh :D



until next time,
NURHANIS HAFIZA a.k.a Minho's yeoja chingu :P




 


Tiada ulasan: