Rabu, 9 Mei 2012

saya tahu saya da janji..tapi..


bole tak nak nangis kat sini??
saya tahu saya da janji dengan diri sendiri..saya tak mau sedih-sedih lagi..
tapi saya tak bole tipu diri saya..
saya memang sedih pon..

saya nak cakap last jea kat sini..
last..
please..

dalam hidup saya..
saya telah menghadapi perpisahan yang lebih besar dari clash pakwe makwe..
iaitu penceraian ibubapa saya..
kesakitan yang saya alami lebih teruk dari ape yang saya alami sekarang..
saya penah sakit sangat..
dengan tanggungjawab anak sulung saya..
saya terpaksa harungi juga semua ini..

cuma..
saya tak sangka saya akan rasa kurang sikit dari tu..
saya tetap sakit tapi saya tetap cuba bertahan..
saya tetap teringat jugak..
saban hari saya mengenang..
ape kurangnye saya..
ape lagi yang saya perlu ada untuk dapatkan kebahagiaan..
kenapa hidup saya selalu macam nie?
saya kecewa..
saya pergi..
cari yang lain..
tapi yang lain tu pon akan tinggalkan saya..
selepas setahun lebih saya kapel..
saya telah beri seluruh hidup saya..
setia saya tiada tolok bandingnye..
cuma kadangkadang saya kebosanan..
saya berkenalan dengan kawan-kawan baru..

saya cuma berharap..
kalau someone otu memang bukan jodoh saya..
Tuhan pisahkan dan putuskan perkenalan baru saya..
cepat-cepat..
saya tak sanggup dah nak tanggung perpisahan dengan yang..
betulbetul saya sayang..
berhenti lah buat saya sayang seseorang..

saya tengok orang lain..
bole jea wat bende bodoh2 sepanjang kekecewaan mereka..
senangnye nak memberontak..
senangnye nak kecewakan mak bapak..
tapi saya bukan begitu.
saya takut nak wat bende bodohbodoh..
saya takut nak bunuh diri..
saya takut nak terjun bangunan..
saya takut..
saya ingat keluarga saya..
ingat tokwan saya..
mak saya..
abah saya..adk-adk saya..
dan keluarga saya..

saya tak buat begitu..
tapi saya just mintak..
semua orang..sila berada disisi saya..
jangan biar saya sorang sorang..
dengarlah keluhan saya..
dengar isi hati saya..
sehingga proses recovery nie selesai cukup lah..
bila saya da cukup kuat..
saya bole hidup sorang sorang balik..

pintu hati saya sedang tertutup rapat..
saya sudah tanam rasa cinta itu..
cuma tolong..
kuburnya masih merah..
masih belum kering sepenuhnya..
saya mintak sangat tolonglah saya..
terutama keluarga saya..
saya paham ibu saya cukup gembira..tapi
sekurangkurang dia harus sudi dengar cerita saya..
even air mata nie pon asek nak kuar jea..
saya tertekan sangat..

kawan saya..
die da cuba tolong saya..dah cuba dengar cerita saya..
even saya tahu die tak nak dengar pon..
saya rasa bersalah kat die..
sebab asek mengadu jea..
saya nak wat macam mane..
saya just tak mampu..
saya belum mampu lagi..
saya perlukan masa sikit..
sikit jea..
tolongla bersabar sekejap..
saya pon tak mau nak susahkan sape sape..
saya sedar.
saya siapa..



malam nie saya rasa rindu sangat kat abah saya..
he's in the blue black..
tibe-tibe saya rasa die semakin tua..
saya rasa saya perlu tahu..
saya sememangnye sayang die..
cuma..
peristiwa lalu buat saya xbole terima..
saya mintak maaf..
maafkan saya semua..






Tiada ulasan: