Isnin, 30 April 2012

kalau nak cari memang tak jumpe dah la kan..


hey hey hey..
hello people..
assalamualaikum..

di malam yang kebosanan ini..
aku merasa amat bosan..
tak mampu melakukan apa-apa..
sebab rase macam tak perlu lahh nak wat ape sangat..

petang sebelum aku balik keje..
aku bersembang dengan sorang akak yang tinggal dalam wad itu.
die mengandung anak sulung dengan umur 22 tahun.
begitu muda ibu itu yaa..
setelah diselidiki dan ditemuramah..* aku kan ramah so luar dalam aku korek..
die graduan kolej masterskill yang baru lepas diploma nursing..
no wonder lah die tahu MA ni apa..
maklumlah mane ade orang tahu  MA tu ape..
aku pon tak tahu MA tu ape sampai lah aku pergi posting.

die sakit diebetes mellitus sejak 8 tahun yang lalu dan sekarang tengah on treatment la..
die kawen awal tahun ini dan telah hamil 7 minggu kalo tak silap aku..
kata beliau..
akak kawen awal sebab pikir akak sakit so nak kawen awal 
at least ade anak sorang pon jadi lah..
kan sakit diebetes nie banyak complication..
so aku pon paham lah..

sekarang nie die belum keje as staf nurse sebab die belum mintak lagi..
die cakap nanti bile die dah sihat dan kuat die bole keje..
die nak apply hospital kerajaan..
kuat kan semangat die..
redha dengan sakit yang Tuhan bagi pada die..
die tak mengeluh..
tapi die cuba adjust hidup die bersesuaian dengan ape yang jadi pada die..
bile tanye adakah die kawen ats pilihan sendiri..
yup die kawen ats pilihan sendiri..
family takde masalah..
padahal umah keluarga die dan keluarga mertua hanya 3 minit..
bagus akak tu..

die tetap happy ngan hidup die even die sakit macam tu..
so kenapa kita tak bole??
kite sakit hati sikit jea..kalo nak dibandingkan
ngan sakit fizikal bertahun-tahun tue..




bas memang lambat..tahun depan tanpa ragu-ragu..
aku akan membeli sebijik myvi berwarna oren..
insyaallah..
sebab harrier besaq sangat susah nak park..
opsss preve pon boleh..




sehingga bertemu lagi..
p/s : sume aku dah delete so memang takkan jumpe la kan..







Tiada ulasan: