Sabtu, 27 Oktober 2012

masa untuk tulis blog !!


i love you baby and i'm not a monster..
ulang 10 kali..
memang comfirm takde ayat lain dah..

tak aw ape motif lagu bigbang nie..
tapi tibe-tibe terngiang-ngiang*miang di dalam hati..
ecece!!

woi aku nak exam final the final final final lagi final lahhhh..
takut takut takut..
aku takut tapi malas jugak nak study maaa..
ketuk kepala sendiri kang..

banyak pulak plakk plan bile da abis belaja nanti..
owh yaaa..HSR aku da antar..
dan im so happy..
penat lelah aku tuuuu..
tersangat lelah la kan..

currently aku kat Klinik kesihatan Padang Serai Kulim..
tengah praktikal..

bole tahan la..
namun tak boleh tanding keseronokan keje di emergency..
well.. kat sini aku nak share pasal MC..
mesti semua orang taw MC tu ape kan..
mc ialah sijil perakuan sakit yang dikeluarkan oleh mane-mane doktor untuk mengesahkan seseorang itu sakit dan perlu diberi cuti untuk berehat.
* ikut pemahaman aku mc nie memang bole pakai la..
sebab kalo ko tak g keje.. bos ko tanye knp tak g keje?
ko hulur surat mc kat bos ko..
bos ko senyap terus..
tak tanye banyak dah..
ade paham?

oke..
nak cite MA sebenarnye tak bole bagi MC..
yang bole bagi doktor jea..
so tak yah beriya sangat nak mintak mc kt aku nanti..
tak layak pon aku nak bagi mc..
tapiiii!!
tujuan wujudnye MA adalah untuk membantu doktor..
name kaw pon AMO..
assistant medical officer..
so keje ko mmg tolong doktor jela kan..
MA bole bagi Mc kat kes yang teruk tapi xde la sampai nak mati tuuuu..
oke aku bagi satu contoh..
patient datang dengan c/o diarhea this morning 5 kali cirit da..
sakit perut memulas..
kerap ulang g toilet..
muntah 7 kali la katakan..
letih..
tak lalu makan pon..
keadaan tu tak mengancam nyawa..
tapi cube kite consider sikit..
die ulang puluh2 kali g toilet..
nak keje pon tak selesa..
so sebagai MA cabok nie..
boleh la kaw bagi mc kt patient tu..
sehari cukup lahhh..
bagi die rehat sehari nt esok die g keje balik..
kan?
bagus tak??
so takyah la nk refer doktor semata-mata mc..

tambahan itu..
MA bole bagi mc pada budak sekolah dan pelajar kolej ke u ke..yang mendapat rawatan..
*sebenarnye ikut ayat aku sesuka hati bagi MC kat budak sekolahhh..
haaa yang tu aku bole bagi nanti..
hahahhaa adik-adik sekalian buatlah baik dengan kakak anda ini..
hahaha * evil look + evil laugh..
so ade pahamm..

sehingga bertemu lagi..


p/s : aku lahhh sang mantan..aku lahhh sang mantannnnnnn....



aku yang blu blur blur..
owhhhh aku dah taw kenapa aku gemuk sangat!!

 

Tiada ulasan: