Isnin, 5 Mei 2014

Hanya di atas permukaan hati

Menasihati diri sendiri supaya jangan lebih bergaul dengan orang..
Takut hati sendiri kecewa hati orang jua terluka..
Alhamdulillah masih diberi kesempatan meneruskan hidup yang entah bila akan berakhir..
Sejujurnya hati masih sedang bertahan tegar..
Menghalang sejarah supaya berulang..
Walau hati tetap akan selamanya sayang..
Mana mungkin aku buang segala usahaku mendapatkanmu..
Mana mungkin aku lupa segalanya yang aku kagum padamu..
Mana mungkin aku kikis segalanya rasa cinta yang telah bertahun aku sulam sendiri dalam hati ini..
Mungkin dia tidak rasa seperti mana yang aku rasa..
Mungkin aku juga begitu..tidak memahami apa jua yang disampaikan olehnya kepada ku..
Harapan itu telah musnah..
Mungkikah dapat dibina lagi..
Entah aku kurang pasti..
Doa saja aku mampu buat masa ini..

Tiada ulasan: