Rabu, 29 Mei 2013

Masih Sesat..


banyak saya nak cakap tapi tak terluah dengan kata-kata..
takut tak diberi peluang..
jadi saya luahkan kat sini..

bergenang air mata saya bila saya tengok video yang awak bagi..
dalam maksudnya..
disebalik kebahagiaan senior kita tue..
banyak yang tersirat..

saya tau awak mesti nak someone macam tue..
I were like that before..
tapi bukan lagi macam tu sekarang..
terus terang saya cakap..yea you are different..
setakat yang saya pernah jumpe..yea..awak la yang terbaik..
mungkin saya takkan jumpe lagi macam awak..

lihat diri sendiri..
layak ke nak jalan seiringan dengan awak?
betapa rasa kecilnya saya jika nak dibandingkan dengan awak..

sejak saya jumpe mak awak..
rasa keinginan untuk deserve you for myself only makin kurang..
rasa macam pentingnya diri sendiri padahal die harus dapat yang lebik baik dari kau...
dan saya rasa saya tak mampu nak jadi sebaik itu..

saya just nak yang terbaik untuk awak..
saya akan undur langkah setapak ke belakang..
dan terus ke belakang..
berhenti..
dan melihat awak yang jauh makin ke depan..
saya akan patah balik..
dan mencari jalan baru..

baru saya sembang dengan kawan saya..
alangkah baeknya kalau aku tak pilih jalan nie..
kawan saya marah saya..
cakap rezeki saya kat sini..
yea..
alhamdulillah rezeki saya kat sini..
mungkin kalau saya masih terus belaja agama..
saya mungkin ada peluang jalan sebelah awak tanpa rasa rendah diri ..

Saat ini..
keyakinan diri saya berada di tahap paling bawah yang pernah saya alami..
saya nak awak dapat someone yang macam kakak dalam video tu..
buat video macam tu..
and send it to me..

saya just nak meluahkan apa yang saya rasa..
tapi saya takut awak enggan memahami..
jangan buang masa awak lagi dengan saya..
find someone better..
jangan risau pasal saya..
masa akan menghilangkan jejak saya dalam hidup awak..

saya mungkin still di jalan yang sama..
tersandar letih mencari jalan seterusnya..
bila penat berenti rehat..
masih sesat..

Tiada ulasan: