Rabu, 5 September 2012

sumpah aku cakap..


salam guys..
sumpah aku cakap aku tak tahu nak nilai ape yang aku pikir nie..
aku tak tahu sama ada baik atau buruk..
betul ataupun salah..
tapi aku nak cakap jugak ape yang aku rase..

apalah gunanya kita berbuat baek..berbuat pahala.berbuat amal..
kalo semua tue kite tunjuk-tunjuk kat orang..
post-post dalam fb..

contohnye:
seorang hamba Allah telah memutuskan untuk memakai purdah..
utk melengkapkan pemakaian menutup auratnye..
baguskan??
nak tutp aurat..nak jadi baek..
tapi yang aku rase tak sedap..
beliau telah mengupload gambar resit pembelian purdah tu kat fb..
ape maknenye tue?
nak menunjuk-nunjuk awak telah melakukan satu kebaikan?
awak nak orang puji awk ke?
awak buat sebab ape?

lagi satu..
hamba Allah telah menziarahi kubur pada hari raya..
mengambil gambar batu nisan kubur tersebut dan menguploadnya di fb..
awak nak tunjuk apa sebenarnya?
awak nak cakap awk pegi kubur??

maaf kalo saya tersalah ataw terburuk sangka..
tapi saya tak paham..
kenapa awak dan awak buat macam tu??
saya perlukan jawapan..
betulkan saya kalo saya silap..







2 ulasan:

!! ?? !! berkata...

mummy,btl tu. rsenye tak perlu nk smpai nk upload ttg resit tu. mcm tau je spe.. =D

hoNey peja berkata...

tau ke sape?hahahaaa